cznfl.com - Česko-slovenské fórum o NFL a Americkém fotbale
http://forum.cznfl.com/

Fanoušci Jacksonville Jaguars
http://forum.cznfl.com/viewtopic.php?f=25&t=1079
Stránka 11

Autor:  Marty [ pon 12. pro 2011 14:41:25 ]
Předmět příspěvku:  Fanoušci Jacksonville Jaguars

Volám všechny fanoušky Jacksonville Jaguars. Ukažte se! :)

Autor:  Slavek J [ stř 20. lis 2013 18:19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fanoušci Jacksonville Jaguars

Zdravím fanoušky JAGUARS!
Právě prožíváte těžkou sezónu. Ale nebojte, to přejde! Je Vás spíše málo, ale jste tu. V topicu Buffalo Bills najdete více.
Letmý průzkum fanouškovké základy týmů NFL ze stránek www.nfl.cz
Předkládám výsledky krátkého průzkumu, který jsem provedl na základě údajů, které o sobě uvedli členové uživatelského diskuzního fóra výše uvedených stránek dedikovaných nejvyšší americké fotbalové soutěži - NFL.
Úvod:
V NFL je nyní 32 klubů, licencovaných organizací, které tvoří unikátní soutěž, která každoročně celosvětově přitáhne pozornost miliónů fanoušků. Není tedy divu, že také v ČR a SR začíná být NFL postupně populární. Každý klub se chlubí svou historií, minulými i současnými hráči a trenéry, kteří byli součástí týmu a zanechali nesmazatelnou stopu, potažmo právě nyní přepisují kapitoly dějin NFL. Některé týmy dosáhly úžasných výsledků a jiné se k tomu zrovna nyní chystají. Další týmy střídají úspěšná a hrozná údobí a jsou také týmy, kterým se smůla lepí na paty. Každý ze všech 32 týmů je ale originální, něčím zajímavý a přitažlivý. Skutečnost je dokonce taková, že ji většina fanoušků NFL u nás zatím nedokáže obsáhnout v celém rozměru: totiž, že každý jeden z 32 týmů NFL je prostě ÚŽASNÝ a existuje mnoho důvodů, proč fandit právě jemu. Týmy NFL mají po celém světě, především však doma v USA obrovské fanouškovské základny a je jen logické, že své oblíbené týmy nacházejí i fanoušci čeští a slovenští.
Důvody:
Je jich hned několik. V první řadě je to prostě dostupnost informace – tedy databáze příznivců tady na stránkách věnovaných NFL. Je lepší provádět průzkum mezi pěti sty informovanými příznivci nežli mezi sto tisícem naprostých laiků. Dále mě pak jednoduše zajímalo, kolik lidí se hlásí k různým klubům a jaké je momentální rozložení sil. Chtěl jsem vědět, jestli aktuální výsledky jednotlivých klubů mají vliv na počet fanoušků a nárůst fanoušků. Také jaký je nynější trend. Byla to objemná nicméně zároveň zajímavá a objevná práce. A také jsem chtěl zjistit, v neposlední řadě, co lidi přivedlo k tomu, aby začali NFL sledovat a často také na základě jakých kritérií si vybrali svůj oblíbený tým. Věřím, že to může být docela příjemné čtení a srovnání i pro vás – všechny fanoušky NFL a přispěvatele do zdejšího fóra.
Metoda:
Použil jsem velice prostou metodu pečlivého prohlédnutí uživatelského profilu každého z 553 aktuálně registrovaných uživatelů fóra na stránkách www.nfl.cz. 376 uživatelů se nějakým uchopitelným způsobem vymezilo ohledně své přízně týmu NFL. Pokud uživatel uvedl týmy 2, tedy „oblíbený tým“ a „druhý oblíbený tým“, do statistiky jsem zařadil pouze první, tedy „oblíbený tým“. Důvodem je hlavně to, že mi dosud nikdo nedokázal žádným logickým způsobem vysvětlit opodstatnění funkčnosti a vůbec existence kolonky „druhý oblíbený tým“. Pokud uživatel neuvedl žádný tým – nehlasoval. V tomto druhém případě jsem ale udělal několik výjimek. Jestliže se uživatel „jmenuje“ Tom_Brady, přispívá na topic New Englad Patriots a jako podpis užívá NEP logo, byl pochopitelně zařazen mezi fanoušky Pats a to i v případě, že neuvedl svůj oblíbený tým. Pokud ovšem indicií bylo málo, nefabuloval jsem a uživatele například Luck, jsem nevyhodnotil jako automatického fanouška Colts. Mnozí uživatelé mě totiž použitým jménem překvapili: například fanoušek Flippers nefandí Dolphins, jak by mohlo jméno napovídat, ale Vikings. Klára zase například fandí všem týmům, protože jsou tam hezcí kluci – její hlas také nedostal žádný z týmů a nikoliv všechny. V některých případech se stalo, že uživatelé jsou registrováni vícekrát. Pokud jsem na to přišel, byl uznán samozřejmě jen jeden jejich „hlas“.
Výsledky:
Měl jsem obrovskou radost hlavně z toho, že úplně každý tým nakonec našel mezi námi zastání. Všechny týmy NFL mají své fanoušky mezi přispěvateli www.nfl.cz a to je přece paráda. Jasně jsou tu ty momentálně velké týmy a také ty historicky nejúspěšnější, které si mezi sebou rozebraly přední příčky, ale i všechny méně opěvované a dokonce některé zostouzené týmy si zasloužily pozornost, a sice menší, ale přesto oddaný zájem fanoušků. Děkuji všem uživatelům, kteří se v profilu vyjádřili, komu fandí a obzvláště pak těm, kteří se přihlásili ve své sounáležitosti k týmům, které právě neprocházejí lehkým obdobím a pro ty mám i vzkaz: nebojte – karta se obrátí, buďte věrní a trpěliví.
Úplně zvláštní kapitolou výsledků je pak kategorie: jak jsem se dostal k fandění NFL? Chci alespoň touto hodně skromnou formou poděkovat klukům, kteří se podílejí na vzniku televizních přenosů zápasů NFL. Pro obrovskou spoustu fanoušků se televizní zápasy NFL na Nova Sportu a nyní Sport 1+2 staly odrazovým můstkem k fandění fotbalu. Údaje uvedené v profilech to jasně a prokazatelně demonstrují. A moje osobní zkušenost je taková: při sledování drtivé většiny sportovních přenosů si pouštím originální zvuk a nechci český komentář. Jedinou výjimkou jsou právě přenosy z NFL, kdy se opravdu upřímně těším na český komentář a české komentátory s jejich postřehy a jejich vnímáním zápasu přesně tím způsobem, jaký my potřebujeme.
Se všemi ostatními výsledky, které vás nepochybně zajímají, se můžete seznámit, pokud se mrknete do topicu: Buffalo Bills.
Buffalo Bills jsou totiž ten nejlepší NFL tým - tím jsem asi měl začít.
Pro začátek přikládám první tři statistické údaje. Počet příznivců jednotlivých týmů s procentním vyjádřením celkového podílu, počet příznivců týmů kumulativně v jednotlivých divizích s procentním vyjádřením celkového podílu a počet příznivců týmů kumulativně v obou konferencích s procentním vyjádřením celkového podílu.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/